zamknij
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies do celów statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności
 
 
MZKZG - Strona Główna
Zaplanuj podróż
 
 
 
 
 
 
 
   
 
Bilet telefoniczny

Zakup jednoprzejazdowego biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego możliwy jest dzięki uruchomionym przez MZKZG usługom moBILET oraz SkyCash. Pozwalają one pasażerom w wygodny sposób skasować bilety przez komórkę - w każdym miejscu, 24 godziny na dobę.


Za pośrednictwem telefonu komórkowego możliwy jest zakup jednoprzejazdowych biletów metropolitalnych:


 Rodzaj biletu

 Normalny Ulgowy
  NA LINIE ZWYKŁE
  obowiązuje w ZTM w Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo

 3 zł

1,50 zł 

  NA LINIE NOCNE, POSPIESZNE SPECJALNE I ZWYKŁE
  obowiązuje w ZTM w Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo

 4 zł

2 zł

 

Poniżej przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące systemów:



 

logo

Jak aktywować usługę oraz pozostałe informacje dotyczą systemu moBILET prezentujemy poniżej:

- aktywacji usługi;

- kasowania biletów;

- wyglądu biletów;

- kontroli biletów.

Pomoc dotyczącą usługi uzyskać można również pod numerami infolinii operatora systemu moBILET: 801 805 900 (koszt połączenia jak za 1 jednostkę w rozmowie lokalnej) lub 61 66 70 999 od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 oraz w serwisie internetowym http://www.mobilet.pl.



Aktywacja usługi


Aby móc korzystać z zakupu biletów metropolitalnych przez  telefon komórkowy, należy aktywować usługę moBilet za pomocą jednego z poniższych sposobów:


Pierwszy sposób


  • zarejestruj sie w systemie moBILET - rejestracja odbywa się jednorazowo i bez żadnych opłat. Dzięki niej zyskujesz stały dostęp do swojego profilu w systemie. W serwisie internetowym https://p.mo-bilet.info/portal/public/registration_simple0.jsf jest dostępny (w bezpiecznym połączeniu https) formularz rejestracyjny;

  • po dokonaniu rejestracji na Twój telefon zostaje wysłana wiadomość, dzięki której pobierasz aplikację moBILET. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji należy wpisać hasło utworzone w trakcie rejestracji użytkownika w systemie moBilet;

  • zasil konto pre-paid;

Drugi sposób


  • wyślij SMS o treści "MOBILET" pod numer 7055 (cena netto 0,50 zł, cena brutto 0,62 zł);

  • zainstaluj w telefonie otrzymaną w SMS zwrotnym darmową aplikację;

  • skasuj według podanej poniżej instrukcji jednoprzejazdowy bilet metropolitalny. Wykorzystana kwota zostanie potrącona przy późniejszym zasileniu konta moBILET.

Przy ściąganiu aplikacji na telefon pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.


>>powrót do góry


Kasowanie biletu - przykład


Bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.


UWAGA!

Ze względu na zabezpieczenia czasowe zamknięcie aplikacji następuje w menu "Skasuj bilet" po 30, a następnie po 15 sekundach. Jeżeli aplikacja zamknie się automatycznie, wówczas po ponownym jej uruchomieniu wyświetli się ekran startowy z napisem Opóźniony start. Menu główne zostanie wyświetlone dopiero po 30 sek. Jeżeli aplikacja zamknie się 4 razy z rzędu, tak jak opisano powyżej, Twoje konto zostanie zablokowane. Aby je odblokować, musisz zadzwonić na infolinię operatora systemu moBILET: 801 805 900 (koszt połączenia jak za 1 jednostkę w rozmowie lokalnej) lub 61 66 70 999 od poniedziałku do piątku w godz. 8-16


Aby skasować bilet należy:


uruchomić aplikację systemu moBilet wybrać środek transportu wybrać bilet wprowadzić numer linii 
uruchom aplikacjęstrzałkaśrodek transportustrzałkawybierz biletstrzałkanumer linii
       
    

LZ - Linia Zwykła
LP - Linia Pospieszna

A - Autobus
T - Tramwaj
B - Trolejbus

N - bilet Normalny
U - bilet Ulgowy

 strzałka
       
Po skasowaniu biletu pasażer otrzyma na telefon potwierdzenie skasowania biletu (na trzech ekranach) skasować wybrany bilet

potwierdzenie 3      potwierdzenie 2      potwierdzenie 1

strzałkaskasuj


Przy kasowaniu biletu pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.


>>powrót do góry


Jak wygląda bilet


Bilet składa się z 3 ekranów zawierających informacje:


Ekran 1  Ekran 2

potwierdzenie 1


- animowane logo i nazwa organizatora (MZKZG)

- rodzaj biletu np. linie zwykłe, Ulgowy
- nr linii
- numeryczny kod zabezpieczający

 

potwierdzenie 2


- animowane logo i nazwa
organizatora (MZKZG)
- wartość biletu
- nr biletu
- dokładna data i godzina skasowania biletu (wg wzorcowego czasu)

   
Ekran 3  

potwierdzenie 3

- kod 2-wymiarowy

  

>>powrót do góry


Kontrola biletów

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania kontrolerowi na ekranie swojego telefonu potwierdzenia skasowania biletu. Kontroler wzrokowo ocenia ważność biletu odczytując wszystkie informacje i zabezpieczenia oraz ewentualnie, za pomocą specjalnie przystosowanego czytnika skanuje kod 2D, widniejący na trzecim ekranie potwierdzenia.


>>powrót do góry


 

logo

Jak aktywować usługę oraz pozostałe informacje dotyczą systemu SkyCash prezentujemy poniżej:

- aktywacji usługi;

- kasowania biletów;

- kontroli biletów.




Pomoc dotyczącą usługi uzyskać można również pod numerami infolinii operatora systemu SkyCash: 22 403 80 20 oraz 22 403 80 40 w godz. 9-17 oraz w serwisie internetowym http://skycash.com// .



Aktywacja usługi


Aby móc korzystać z zakupu biletów metropolitalnych przez  telefon komórkowy, należy należy pobrać aplikację Skycash za pomocą jednego z poniższych sposobów: 

  • bezpośrednio ze sklepu z aplikacjami (Google Play, AppStore, Windows Marketplace);
  • uruchamiając adres m.skycash.com w przeglądarce mobilnej;
  • wysyłając pusty SMS na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego);
  • ze strony www.skycash.com

Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash, użytkownik zostanie przeprowadzony przez proces rejestracji, w trakcie którego zostanie poproszony o uzupełnienie imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail, hasła (które otrzyma w wiadomości SMS) oraz o ustalenie kodu PIN wymaganego w procesie autoryzacji transakcji SkyCash.

Po dokonaniu rejestracji należy zasilić konto z którego będą pobierane opłaty za bilety. Opcje zasilenia konta są dostępne w zakładce „Zasilenie konta” w menu kontekstowym aplikacji (prawy górny róg aplikacji). Operator daje do wyboru pięć opcji zasilenia konta:

  • karta płatnicza – rejestrując kartę w aplikacji SkyCash;
  • przelew bankowy – wysyłając przelew na indywidualny numer rachunku bankowego;
  • przelew ekspresowy – realizując przelew przelew elektroniczny za pośrednictwem popularnych bramek płatniczych (Przelewy24, DotPay), dostępnych na www.skycash.com;
  • sieć sklepów żabka – realizując wpłatę w sieci sklepów Żabka/Freshmarket;
  • zasilenie kota przez innego użytkownika – użytkownik systemu SkyCash może przelać dowolną kwotę zgromadzoną na swoim koncie SkyCash innemu użytkownikowi systemu. 

Przy ściąganiu aplikacji na telefon pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.


>>powrót do góry


Kasowanie biletu - przykład


Bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.


 

Aby skasować bilet należy:


uruchomić aplikację systemu SkyCash wybrać środek transportu wybrać bilet wprowadzić typ biletu
uruchom aplikacjęstrzałkaśrodek transportustrzałkawybierz biletstrzałkanumer linii
       
    

 

 strzałka
       
  zatwierdź zakup kodem PIN lub CVC/CVV/CVC2/CVV2/mPIN (karta płatnicza) wybrać sposób płatnośći wpisać numer linii

   

 PIN strzałkapłatnośćstrzałkaskasuj


Przy kasowaniu biletu pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.


>>powrót do góry


Kontrola biletów


Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do podania numeru biletu oraz okazania ekranu z wyświetlonym numerem oraz czasem zakupu biletu.

Aby okazać bilet kontrolerowi należy: 


uruchomić aplikację wybrać ostatnio zakupiony bilet okazać szczegóły zakupionego biletu

aplikacja

 strzałka

bilety

 strzałka bilety bilety

>>powrót do góry

 

 

 

 
Biuletyn Informacji Publicznej
Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, 80-247 Gdańsk, ul. Sobótki 9
Tel. +48 58 342 25 00 Fax +48 58 342 24 99  NIP: 957-097-61-68  REGON: 220453903